Lucia redan?

Lucia idag, vilket betyder att vi har passerat halvägs till julafton. Det är synd att luciafirandet ska gå så tidigt på morgonen när det är helg och allt, för jag hade gärna sett det. Men 07.00 kändes orimligt tidigt på en lördagmorgon så jag hoppade det i år.

Det är ändå sjukt vad tiden har gått fort, och lite läskigt. Vi är redan halvvägs in i december och jag har snart läst min första termin på mitt program. Det känns overkligt. Är det meningen att tiden ska gå såhär fort? Tänkt om den fortsätter att rusa på såhär, tänk om vi missar en massa saker i livet? Tänk om det blir så att vi bara flyter med och går miste om alla fina tillfällen som vi korsar på vägen, bara för att vi glömmer bort att stanna upp och tänka efter, eller framförallt "känna" efter, hur vi mår? vad vi känner? vad vi vill? nu? för framtiden? Jag vet inte hur det är för alla andra, men åtminstonde jag glömmer som bort att reflektera över hur jag faktiskt har det ibland.

Ibland kan det vara bra att inte övertänka saker, men det är nog bra att inte ignorera alla vägskäl helt och hållet. Någon gång måste vi ju vidare, göra val, ta kliv, framåt, kanske bakåt, utvecklas lixom.

Nä, nog med detta. Efter en hel dag på stan ska jag nu inleda kvällen med ett glas vin och sen får vi se åt vilket håll det går... förhoppningsvis framåt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0