"Vi ses nästa år"

Det regnar i mitten av december. Kan man bli mer ledsen? Ja det kan man såklart. Men tänk om all snö försvinner med bara en vecka kvar till julafton. Hur blir det så med våran vita svenska jul?

Nu har vi iallafall såkallat jullov och det känns hur skönt som helst, och lite tomt. Vad ska jag nu fylla dagarna med fram tills jularbetet börjar? Och säga hejdå till klasskamrater som åker hem som jag sett varje dag hela hösten känns också tomt. "Vi ses nästa år" låter som en hel evighet, men det är tur att den där evigheten egentligen bara är tre veckor så vi snart får ses igen.
Vi skulle egentligen ha haft lektion till klockan 17 idag, men vi var nog inte de enda som tog oss friheten att sluta lite tidigare. Vi skrev klart vårt grupparbete, fort som tusan, lämnade in och sprang hem, så nu sitter jag här. Julledig och allt. Funderar på om jag skulle gå på step i eftermiddag nu när vi slutade så tidigt. Jag kände ju en tendens till ont i halsen för någon dag sedan, men det blev som inge mer än just lite ont i halsen, och det verkar varken bryta ut eller försvinna, så frågan är ju...? Träna och se om det blir värre? Eller vila ytterligare än dag bara för säkerhetsskull? Det är tråkigt att vila när man inte känner sig riktigt sjuk. Vi får se. Nu är det lunch iallafall, min mage säger maaaaat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0