Bra initiativ av en god klasskamrat.

Där sitter jag i 2 av 3 timmars föreläsning brevid en kille. Varken han eller jag har någon på andra sidan. Så varför har jag inte sagt mer än hej? Jag skäms nästan.

Iallafall så börjar den här killen prata med mig i slutet av 3:e timmen, frågar lite om studierna och vad jag gjort innan. Det visade sig att han läste ett program, medan jag läser fristående. Helt från ingenstans frågar han om jag skulle vilja studera med honom och några till någon dag innan tentan.

Tack gode gud för sociala och snälla människor säger jag. Kanske gjorde han det i sympati för att jag såg lite ensam ut, kanske för att vara snäll, kanske för att han trodde att jag kunna bidra eller för att jag verkade trevlig... Hur som helst är det precis vad jag behöver, lite studiekamratshjälp, någon att fråga om råd.

Jag är imponerad av initiativtagandet, och otroligt glad att jag kanske kan få lite stöd i mitt kaos av information. Så förhoppningsvis hör han av sig någon dag innan tentan.

Kommentarer
Postat av: Linda

När har du tenta?
När ska vi ses?
Ska du till Sofi på fredag?

2008-02-12 @ 18:59:41
URL: http://lindie86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0