Inte en dag äldre än 10.

Jag hörde det välbekanta ljudet, och jag hörde rätt.
Han stannade alldeles utanför vår dörr och ivrig som jag blev skyndade vi ner. Precis som att vara barn på nytt.
Glassbilen!

Vad gör han här? Jag blev förvånad över att han faktiskt körde in på ett så relativt nytt bostadsområde som liljansberget. Är det verkligen lönsamt? Jag menar, det är väl kanske inte bästa "barn-familje-området" där det vanligtvis brukar säljas mest glass. Fast jag ska väl kanske inte dra förhastade slutsatser. Jag sprang ju ner för brinnande livet för att glassbilen inte skulle hinna åka sin väg, så kanske finns det fler glassätande ungdomar med barnasinnet kvar här i området?

Ja, vi köpte glass av glassbilen och jag kände mig inte en dag äldre än 10 när jag och lillebror stod och tittade på glassbilens ryggtavla och absolut inte kunde komma överrens om vilken glass vi skulle köpa.
Idag blev det en påse med lite mixade glassar, allt från små knattar och mickemouse till turkisk peppar och isglass.

Kallt, men väääldigt gott! :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, var det ni som stod och köpte glass? jag såg glassbilen när jag kom hem och att någon köpte.

2008-02-28 @ 22:21:49
URL: http://lindie86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0