Nostalgi utan dess like.

Ja, det är alltså i helgen "min" lägenhet får ny ägare för tredje gången. Jag var precis där, skulle hämta igen nyckeln som snart får byta ägare. Jag sprang upp för trappan, det kändes så bekant, så bra, men samtidigt så konstigt och ovant avlägset. Jag kom in i hallen och plötsligt minns jag hur det var, hur fint jag hade det, hur bra jag trivdes och hur glad jag kände mig över att varje dag få komma hem till min alldeles egna lilla håla.

Jag vill inte påstå att jag inte trivs nu, men allt gick så fort, och snabbt kommer de där vardagen som jag är så rädd för. Det har känts som en gråzon nu ett tag, men det ska snart bli bättre. Det bara måste.

En överblick sa mig att mina möbler mår ganska bra, saknar mitt barbord, det är så snyggt. Det är en speciell känsla att sitta på hög pall sådär. Sängen är såld, hoppas den fortsätter ge samma underbara skönhetssömn även till dig. Ska nog gå över dit imorgon igen och kika en sista gång, känna in atmosfären. Aahh.

Ikväll tycktes de sitta fint med en sväng på krogen, kanske blir det på tu man hand bara vi två, kanske hittar vi någonstans att ta vägen. Ingen som vet. Hoppas de blir trevligt iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0