87, 63, 59, 72, 132

Igår var det dags. Inventering. Och tro mig, jag räknade! Att räkna allt som finns i en butik är inte speciellt roligt. Att sedan behöva gå runt och knappa in hur många som finns av varje sort är ännu värre. Det tar lång tid, och när man är trött och hungrig finns det många småsaker att klaga på. Det fick jag och Daniel erfara igår. 22.30 slängde jag in handskarna och sa till chefen att nu går jag hem. Då hade jag väl gått igenom ungeför 1000 artiklar själv, medan det fanns andra som gick ut och rökte en handfull gånger under kvällen, fikade mer än en gång, stog och snackade skit istället för att jobba. Vad fick jag? En paus på 5 minuter, slängde i mig en frukt och lyckades naturligtvis hamna på bild precis när jag var som mest overksam. Just my luck.

Tur att jag är ledig idag för jag dog när jag la huvet på kudden igårkväll. Uppstressad och helt slutkörd. Idag ska jag bara försöka känna lugnet. Sedan återstår 5 arbetadagar innan min tid som studen är kommen. Första beställda boken kom igår. Den verkar inte så väldigt rolig, jag tror inte att kursen jag ska läsa blir speciellt lätt att ta sig igenom, men om jag nu ska bli ekonom så måste den läsas. Jag ska verkligen ge det här ett försök, sen får vi se hur det går. Jag tänkte iallafall tjuvkika lite i boken idag och se vad det egentligen är jag ska lära mig. Nationalekonomi säger inte mig så mycket.

Iksu en sväng, hur låter det? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0