Dag två, mänsklig kontakt.

Idag fick jag faktiskt krypa ur min ensamhetsbubbla full med ekvationer och diagram och säga hej till tjejen som satt brevid mig. Jag fick även se en lista med säkert 20 namn där alla, precis som jag, läser kursen fristående. Så helt ensam är jag inte.

Läraren verkar pedagogisk och tydlig, men följer läroboken slaviskt. Frågan är hur mycket hon kan försklara utom lärobokens gränser? Fast jag ska inte spekulera mer i det.

Dagens lektion kändes aningen bättre än gårdagens. Låter jag bara bli att tänka hur fruktansvärt mycket jag måste hinna lära mig och hur omöjligt det känns, hålla paniken borta, skulle man kunna kalla det okej. Jag är ju inte dum i huvudet, nog kan jag lära mig det här på nått sätt.

Efter att jag och Jonas köat lite på banken smög vi in på wedins och kollade lite på väskor, jag skulle ju som behöva en ny, stor sak som klarar av både träningskläder och studielitteratur utan att se ut som en ful äcklig ryggsäck. Jag hittade iallafall en potentiell väska. Fast jag måste nog spana i fler än en affär, och definitivt få lön först!


Kommentarer
Postat av: sofia

jag har också börjat smygtitta på väskor, är som sugen på en ny :)

2008-01-22 @ 20:51:38
Postat av: Linda

jag behöver också en ny väska. har bara en stor, och det är som min träningsbag, och skulle behöva en lite finare än den till skolan. när ska vi ses då?

2008-01-22 @ 21:05:45
URL: http://lindie86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0