Födelsedag.

Det är alltid något speciellt med födelsedagarna. Och fastän jag inte fick någon sång imorse (bortsett från den mamma skickade via sms då :)) eller tårta på säng så känns det ändå som min dag. Det är nog första året som jag faktiskt känner mig en smula äldre, och klokare.

Medan jag suttit på skolan och försökt gneta in formler och beteckningar har Jonas hunnit baka både kladdkaka och paj till mig, vilket lyx. Till och med kanterna blev goda. Så ikväll när mamma och pappa kommer blir det gófika.

Vad som känns mindra bra är att jag tydligen är känd som Julas ansikte utåt. En lärare gick förbi mig i korridoren idag och tittade väldigt misstänksamt på mig tills han slutligen hejade, och jag hejade såklart tillbaka trevlig som jag är.
"Du jobbar på Jula va? Du brukar sitta i kassan, jag känner igen dig!
Ja,
sa jag. Jag tänker ju inte ljuga.
Jag har handlat av dig.
Ehh.. jaha...
Så du har börjat plugga nu
?"

Plötsligt var det som om han tyckter känna mig. Konstig känsla. Ja hur som helst, på Jula går man inte obemärkt förbi.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, min klasskompis Linda såg ett kort på dig på min mobil och då sa hon: "det är ju hon som jobbar på Jula!"

2008-01-29 @ 16:06:53
URL: http://lindie86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0