Industrisemester.

Är det de här som blir följden av industrisemestern? Eller har den ens börjat än? Det verkar iallafall som om hela Umeå fått semester och inleder den med en dags shopping. Precis alla är här, kändis eller inte. Min kropp är trött, huvudet snurrar, solen lyser, jag vill hem, och trots allt detta är jag faktiskt imponerad över vilket gott humör jag håller uppe.

En tant kom fram till mig i kassan, huuuur seg som helst, suckade högt så att jag skulle höra och började mumla om att hon inte hade ätit någon lunch än. Jaha sa jag, nu är det ju nästan middagstid. Då höjde hon rösten och nästan skällde ut mig för att hon ändå inte hade fått någon lunch, hur livet var så jobbigt och hur hon nu skulle orka ta sig hem blev tydligen mitt problem. Hagga. Chocka kroppen med lite choklad så kanske du orkar gå ut till bilen. Kanske är det så hon lever sitt liv för hon var inte den smalaste människa jag träffat. Inge illa menat, men man behöver väl inte va rent otrevlig!
Mindre pratsam hade varit acceptabelt.

Bara en timma kvar av min sjätte arbetsdag innan semestern. Gudarna ska veta att jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0