Semesterdag 1.

Den kunde inte ha börjat bättre, semestern alltså. Vaknade upp imorse, en del blåst eller rättare sagt typ stormvindar, men sol. Cyklade först till Ersboda för ett ärende och sedan vidare till stan. Konstaterade att alla som cyklade fortare än oss eller ropade "ursäkta" och "akta" bakom oss inte fått semester ännu och fortsatte njuta i godan ro. Lunch i parken och en glass på vägen hem. Lite solning på balkongen, en sväng på Ica för lite godis, och kaffe och ett parti chicago i Sävar på kvällskvisten. Det var ungefär vad första semesterdagen innehållit.

Nu ligger vi i hög på soffan efter en rätt kul (men på en lite för barnvänlig nivå) actionkomedi. Jag kan inte annat säga än att det är otroligt skönt med ledighet.
Nu saknar jag bara min lön så jag har pengar nu när jag väl är ledig. Det är ju på semestern, om någon gång, som man vill kunna spendera sina slantar. Det är sämst att få lön med en månads förskjutning.

Förresten, på tal om slantar. Vi tömde vår spargris idag och trots att det mestadels var enkronor så fick vi ihop 800 spänn. Rätt bra skramlat av oss tycker jag. Jag är förvånad över hur några få kronor här och där, som annars troligtvis skulle bli kaffe eller smågodis, blivit så många. Många bäckar små lönar sig i längden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0