Sveriger guldklimpar efterlyses.

Tiden går fort, det slog mig just att en semestervecka snart är gjord. Så nu är frågan, hur ska jag på bästa sätt utnyttja rerserande 3 veckor? Det känns ju ändå som om man vill göra något minnesvärt. Den tänkta utlandsresan är för tillfället uppskjuten och dom nya planerna är en kortare bilsemester. Därför efterlyser jag tips på sevärdigheter i Sverige. Vad är värt och se? Vilka städer bara måste besökas? Jag vill utöka min kunskap om vårt avlånga land, eller om man hellre vill kalla det att bli lite mer allmänbildad. Hur som helst, give me some...

Härmed har vi också kunnat konstatera att ungdommarnas utedag helt och hållet blivit lördagarna, för på fredagarna är det den äldre generationen som lotsas skaka rumpa. Synen vi såg igår sa allt och vi vände våra klackar hemmåt mot godis och film istället. Bättre lycka ikväll kanske?

Idag har vi hunnit med en sväng till nordmaling på marknad. Marknad är ett typiskt senario där man inte får vara stressad. Och varför går inte folk högervarv, det skulle ju kännas logiskt. Nä, huller om buller och plötsligt springer någon som är hälften så lång rakt in i magen på en.
Vi köpte lite engelsk kola och provade en toast med kantareller och västerbottenost. Otroligt gott. Sedan skådade jag världens sötaste hund. Jag börjar nästan bli lite sugen *host* eller så pratar vi om något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0