at work

Jag är förvånad över hur smidigt det har gått att komma tillbaka till att jobba. Jag är visserligen sämre än kunderna på att hitta bland hyllorna, men jag lär mig väl lagom till sommaren är slut. Bra plan.
Nya rutiner är ju en annan grej, som tex att alla måste ha arbetsskor. Jag fick mina idag. Hårda och jävliga. Det är som att släpa omkring på två klumpar som man mest snubblar fram på. Det är skrattretande hur fult man går i dom, men jag förstår ju att det är för en bra sak så jag ska kämpa vidare och försöka vara grasiöst kvinnlig ändå.

En anna sak jag förträngt under min frånvaro från jobbet är hur otroligt mycket man äter, och hela tiden. Fastän man inte är hungrig äter man ändå, typ säkerhetsäter, för att man aldrig vet riktigt när det blir nästa gång, och ofta brukar lunchen vara timmar bort. Till och med till fruskost trycker jag i mig en extra macka bara av säkerhetsskäl trots att jag är mätt. Jag måste se till att hitta nån bra balans för de här funkar inte en hel sommar, magen blir ju tokig.

Nu håller jag tummarna för att det är uppehåll när jag ska cykla hem ikväll, jag glömde ju regnbyxorna hemma.

Kommentarer
Postat av: Linda

när ska vi ses? har ju inte blivit någon promenad i veckan.. vad gör du i helgen?

2008-06-12 @ 17:43:09
URL: http://lindie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0