Sundsvall

Sundsvall city var inte precis som jag förväntade mig, mycket mindre märkvärdigt om jag uttrycker mig så. Alla verkade vara inbitna fotfollsfans eftersom varannan människa gick omkring med gulblå tröja. Du kan ju tänka dig hur stämningen bokstavligt talat sjönk genom golvet på krogen efter vi sett Sverige förlora mot Spanien i sista minuten. Förbannat.
Däremot finns ett helt underbart fint hotell mitt i stan och rummet vi bodde på var väl i storlek med hela vår lägenhet, högt i tak, bred säng och en gudomlig frukost fick vi. 6 olika slags juicer, ost och kex, mängder med pålägg, plättar med sylt, bröd, 5 olika fling och musslie-variander med säkert tio tillbehör... jag kan inte räkna upp allt men frukost är det bästa jag vet och där mådde jag som en prinsessa.
Ikea, biltema och lite shopping i Birsta påvägen hem. En mysig helg.

Väl hemma hade Jonas pappa lånat hem en bil som Jonas ville prova. Så det gjorde vi. Jag hade dock förväntat mig en värsting bil, stor, kanske kombi, med stort utrymme och många hästkrafter. Och där står en bil som inte såg mycker ut för världen, liten, två dörrars.. "For vi hit för att köra den där?"
Renault, Clio, sport. Och den var snabb! Jag tar tillbaka mina fördommar. Det är väl insidan som räknas antar jag. Rolig leksak, men osköna säten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0