Sveriges nationaldag.

Igår var det, Sveriges nationaldag. Jag hissade väl kanske ingen flagga men jag fick iallafall svenska jordgubbar på gräddtårtan. Vi spenderade dagen med släkten för att fira lillebror och några kusiner som tar studenten alldeles för snart. Jag minns hur glad jag var, hur skönt det kändes, champanjfrukost och att få åka vagn i centrum och skrika; "för vi har taaaaaaaaaaagit stuuuudeeeenten, fy fan va vi e bra!"
En av de bästa dagarna i mitt liv, och jag hoppas den blir minst lika bra för lillebror.

Idag har vi strosat omkring i skellefteå hela dagen och gjort av med pengar. Det är konstigt de där att samma affärer fast bara i en annan stad kan få en att hitta så mycket mer. Att man öppnar ögonen på något sätt. Det känns som att i Umeå går man till samma affärer och samma hyllor och ser man inget från dörren i butiken finns det inget snyggt att hämta. Kul med en liten dagsutflykt och en fantastisk currypasta på restaurang är inte varje dag man får.

I övrigt är det som om min kropp gått in i trans av konstant trötthet. Ikväll måste nog bli en tidig kväll och förhoppningsvis är jag mycket piggare imorgon. Solen skiner ju, mitt sinne vill vara ute. Min hjärna och min kropp vill sova! Dålig kombination.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0