En snarkning stavas hur?

Jag vet inte hur vi kom in på ämnet, men vi började prata om bokstäver och vilken bokstav en snarkning egentligen är. Jag föreslog att det troligtvis var alla konsunanter tillsammans, för om man skulle snarka alla volaker skulle det snarare låta som en fin melodi, aouåeiyäööööö... (du får prova säga dom så hör du hur de låter, de är svårt att beskriva ljud i text) och om fallet vore så skulle det ju nästan vara behagligt att sova i samma rum som någon som snarkade.

Helgen i fjällen har varit helt underbar. Strålande sol på lördagen gjorde att man aldrig ville sluta åka. Vi slog läger en bit upp i backen, den såkallade basen, där vi hade after ski mellan åken. Mycket kortspel, härliga skratt, kalla tår och ett melodifestival-bet som jag med lätthet kammade hem (på delad förstaplats då) tillsammans med familjen har gett lite ny energi inför kommande veckor.

Nästa mål blir att övervinna spärren som just nu säger att tentan nästa vecka kommer gå åt pipsvängen. Trots en heldag idag från 9 till 17 känner jag att idag var min dag och humöret är förvånansvärt bra.

Ha en underbar kväll :)


Kommentarer
Postat av: Linda

en snarkning brukar i serier stavas zzzzzz...

2008-03-18 @ 17:01:19
URL: http://lindie86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0