skotertur

Att åka skoter, hur kul är inte det? Helt underbart.
Vi skulle köra från Jonas föräldrar på Umedalen till mina föräldrar i Sävar idag. Vi räknade väl med att det skulle ta en timma, kanske en och en halv, skulle komma fram dit, äta lite lunch och sedan köra tillbaka. Ett lagomt dagsäventyr helt enkelt.

Men det blev inte riktigt som beräknat. Vi kunde inte riktigt vägen, körde till en återvändsgränd, fick vända, kisspaus, hamnade på en led som inte ledde någonstans, pratade med två gubbar i en bil, vi hoppade över en stor snöhög med skotern, under kvistar och över åkrar... ett tag tror jag faktiskt att vi var lite vilse, så tillslut fick vi ändra färdväg från att sikta mot ersmark till att hamna på Ica Livs i Bodbyn.
Inte direkt enligt planerna, men när jag såg fikabordet i viken vid segasjön visste jag att vi var hemma. Trött, med kalla tår och hungrig mage kom vi äntligen fram, 3 timmar senare.

Söta mamma kokade varm choklad och bjöd på fika, och när energin börjar återvända förstår man varför man vill åka igen.
Men 3 dagars magsjuka gör att kroppen inte orkar hur mycket som helst så min skotertur tog slut där och Jonas fick ensam köra hela vägen hem.

Ikväll blir det att vila kroppen och ladda batterierna. Jag vill åka mera! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0