Spralligare gubbe får man leta efter.

Har för övrigt insett hur otroligt bra jag trivs bakom skolbänken, oavsett med eller utan klasskamtarer. Mitt beslut att börja studera känns helt rätt.

Världens spralligaste föreläsare. Jag vet inte hur många gånger han gick där, fram och tillbaka, runt runt, gömde sig bakom den där talarstolen längst fram i salen, verkligen engagerad och otroligt glad. Även om inte jag fastnade så mycket för det ämne han pratade om så var det roligt att för en gång skull få lyssna på någon som pratade från hjärtat med engagemang och inte rakt upp och ner från ett papper.

Gästföreläsaren drog dock ut på tiden vilket gör att vi måste slänga in en extra föreläsning på torsdag. Jag som hade hoppats på få att vara ledig känner mig lite smått irriterad. Vi åker ju till fjällen i helgen och det hade varit underbart att få åka iväg lite tidigare. Det är bara att bita i det sura äpplet helt enkelt.

Innan lektionen idag började kom det förbi en lärare som gjorde reklam för en kurs som är tänkt att ekonomerna kan läsa på halvfart på sidan av. Videoföreläsningar och fördiga anteckningar bara att ladda ner från nätet, träffar och tenta anpassad efter vårat ordinarie schema, utan övriga uppgifter och inlämningsuppgifter på sidan av. Vilket otroligt engagemang bara för att göra det möjligt för oss att få läsa en extrakurs. Jag är imponerad. Allt serverat på ett fat. Det känns som en möjlighet jag inte får tacka nej till. Bättre att anmäla sig och hoppa av, än att inte prova alls va? Så kanske blir det en extrakurs för mig parallellt resterande del av terminen.. Klarar jag det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0