Mer än max, hur går de till?

Det regnade på  mig idag. Inte nog med att jag var hungrig och kissnödig, jag blev blöt åxå!
Satt kvar på skolan för att plugga lite idag, men det blev längre än jag egentligen hade enegi till bara pga att jag inte ville gå ut i detta otäcka väder.
Tänk ändå, hur lättpåverkad man är av vädergudarna? Lite regn och fullkomligt mörkgrå himmel och hela dagen är förstörd. Livet känns tråkigt, orken försvinner, soffans dragningskraft växer.
Medan solen däremot är som rena energipillret!

Vi fick tillbaka våran tenta idag. Halva klassen fick vg (55%) och hela 88% godkänt. Rätt bra tycker jag. Frågan är då om provet var för lätt, om hon rättat snällt, eller om klassen helt enkelt var sjukt bra på detta moment? Jag var iallafall en av dom 55% som fick vg så jag är mer än nöjd.
Däremot var det en tjej som fick 51 poäng på tentan. Då 50 poäng var max undrar man ju hur mycker hon smörat egentligen? Ska det verkligen vara möjligt? Kunde hon inte nöja sig med att spika tentan? Nä, ännu mer skulle hon ha. Bra jobbat.

Ser fram emot en inte-plugg-efter-skolan-dag imorrn med Sofia på stan, förhoppningsvis utan regn. Annars får vi hålla oss inomhus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0