Första ljuset tänt

Första ljuset är nu tänt. Det betyder att det bara är fyra ynka veckor kvar till julafton. Jag tror inte rikgit att jag har förstått de än, att det faktiskt är jul snart, riktigt snart. Och imorgon öppnas första luckan i kalendern, äntligen, en chokladbit varje dag ända fram till julafton.

Det gick bättre att jobba än jag trodde. Skyltsöndag nere på stan visade sig vara mer populärt än vår butik på utsidan av allt ståhej, så vi överlevde helgen. Kunderna var faktiskt rätt snälla trots all julstress, förutom tjuven som vi tog. Men lite drama i vardagen är ju vad som får oss att leva, eller hur?!

Julpynt, godisbak, fika och adventsmys är vad som stått på schemat. Och lite dåligt samvete för att jag inte pluggat något. Jag har haft en trevlig helg, men nu går jag i ide resten av veckan, även kallat "tenta-trans", jag bara måste klara det här! Måste! Det är sista stora prestationen innan jul.

Så..önska mig lycka till. Hej sålänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0