Julkänsla

Idag har vi rännt omkring på stan, och överallt byggs julkänslan på. Tomtar här och glitter där. Nybakade lussekatter som doftar underbart. Nyköpta apelsiner och årets glögg på köksbänken. Och så snöar det också. Nu har jag tänt alla värmeljus jag har i hela lägenheten och spelar Peter Jöback i bakgrunden. Mysfaktorn är hög och ikväll ska vi bara njuta av lugnet.

Jag har köpt tyg till gardinerna idag också. Det tyg som jag egentligen sett ut var slut men jag hittade ett annat som såg så läckert ut när det hängde där på väggen i tygaffären. En helomvändning från bruna nyanser till något mer rött och lila-aktigt. Det kan bli spännande det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0