Paltkalas

Jag glömde nämna att en av alla kändisarna på bion i fredags var en gammal klasskompis/barndomskompis, Emelie, som jag inte sett på hur länge som helst. Iallafall så kom hon fram och berättade att hon och mannen skulle ha paltkalas/inflyttningsfika på lördagkväll och undrade om vi ville komma. Och eftersom jag bojkottar halloween i helgen och prioriterar hemtenta hade vi ju ändå inget bättre för oss.

Hur mycket folk som helst i en väldigt liten, men otroligt mysig, lägenhet gick faktiskt bättre än väntat. Över 100 paltar hade dom stått och gjort. Vilka ambitioner. Det hade jag aldrig orkat. Alla blev mätta, och rekordet tror jag blev 8 paltar som någon kille lyckades trycka i sig. Sedan massor med fika på det. Jag kände väl kanske inte så många där, men det var helt klart en trevlig kväll.

Idag är det skriva skriva skriva som gäller. Fast just nu och sedan en timma tillbaka har jag väl haft en svacka. Gör allt och inget relevant faktiskt. Bara är. Lite hungrig. Kanske väntar jag på mat. Eller kväll. Eller att hemtentan ska skriva sig själv och ge mig VG. Då hade jag blivit glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0