Snabbis på stan

Efter en heldag på skolan kände jag att jag bara var tvungen att åka ner till stan en sväng. Många små ärenden som jag ville få gjort. Så klockan 16 sprang jag till busshållsplatsen, och jag var ju inte ensam om att vilja ner på stan. Bussen var överfull, och turen till stan som normalt bara tar 5 minuter tog säkert närmare 15. Träffade förresten Linda på skolan idag vid lunch, förvånad blev jag, det var ju hundra år sedan jag såg henne sist. Saknar ju denna underbara tjej.

Íallafall, när jag kommer ner på stan känns det som om det var år och dar sen jag var där sist. Jul överallt och massor med nya kläder som jag bara var tvungen att prova. Det brukar ju bli så, att när man inte har tänkt köpa något speciellt, när man som inte letar, då hittar man guldkornen man bara måste ha.

Det blev middag på stan med Jonas, inget märkvärdigt men mysigt och trevligt med lite omväxling. En sväng på systemet efter det och sedan kaffe på maten hos Jonas föräldrar. En heldag kan man lugnt säga. När vi kom hem kring 20 var det riktigt skönt att få slänga sig i soffan och koppla bort alla siffror som snurrat i hjärnan hela dagen. Imorgon är det fredag och äntligen helg igen, jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Linda

Var kul att springa på dig också, ses snart?

jag var med på stan efter skolan, att vi inte sågs? jag tyckte jag sprang på typ alla jag känner på stan idag.

2008-11-20 @ 23:03:44
URL: http://lindie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0