Tygprov at last.

En skön dag och den är inte slut än. Bara ett allmänt lugn. Och så pratade vi om advet och pepparkakor och glögg och julskinka och choklad och det är svårt att inte längta efter allt de där myset julen för med sig. Jag fick med mig ett tygprov från stan idag, äntligen som jag letat! Jag gillade mönstret så nu ska jag bara kolla så att inte färgen skär sig med allt annat och sen ska jag nog slå till. Känns allt bra ska jag köpa tyget och sy egna gardiner. För det finns inte en enda affär i den här stan som har färdiga längder som jag vill ha. Allt är bara tråkigt, fult eller juligt.
Linda växlade några slantar inför sin nostalgitripp också. Vad kul hon kommer ha, men de är tur hon inte är borta så länge så vi kan ses snart.

Nu ska jag vänta på att Sofia slutar arbeta så vi kan fika på stan. Mysigt. Något varmt att dricka och lite struntprat. Det är precis lagomt för mig ikväll.

Kommentarer
Postat av: sofia

tack för fikamyset, det behövdes :)

2008-11-04 @ 21:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0