Shoppingtokig

Ibland önskar man att man hade hur mycket pengar som helst som man fritt fick spendera på sig själv. Speciellt idag för sista affären vi passerade hittade jag båden "den lilla svarta", ni vet den där klänningen som passar till allt både vardag och fest, och en jättesöt stickad klänning samt två koftor. Men eftersom pengar är bristvara slutade det med att jag köpte koftorna, basplagg är alltid bra, samma kofta fast olika färg. Jag vet inte om det var riktigt nödvändigt, men jag har ju kvittot kvar.
Och BH var det enklaste, behövde varken leta eller prova, hon i butiken var supertrevlig och plockade snabbt fram svaret på mitt bekymmer. Jag vet inte riktigt hur de funkar än men jag ska klippa och klistra, och hoppas att det blir hur bra som helst för jag har verkligen ingen tid att ändra mig nu.

Så nu har jag provat alla plagg jag köpt, försökt mixa och matcha, inser att jag måste försöka köpa lite mer planerat så att saker och ting kan höra ihop med fler än ett plagg. Kollade kontot och insåg att nu är det total shoppingförbud resterande tid av månaden. Synd. Jag som hittade så mycket fint.
Middag hos mamma och pappa ikväll. Det ska bli mysigt och alldeles lagomt för en fredagkväll, jag som ska jobba imorgon och allt.

Förresten så blev vårat nya soffbord perfekt, från ikea såklart, i ek. Nu ska jag fortsätta med att sätta lite färg på lägenheten, rött och guld är färger som flyter omkring i huvudet på mig. Vi får helt enkelt se vart de tar vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0