Slut för idag

Det tog ett tag innan den här hemtentan kom igång, men nu är tankeverksamheten på. Jag som hade hoppats på att jag skulle kunna göra den färdig innan helgen för att få lite halloween-ledigt får nog tänka om. Det är tidskrävande, och väldigt lurig. Det är som att han vill att vi ska snubbla över någon fråga eller missa att läsa någon detalj så att man gör fel.

Jag vet inte riktigt om jag känner att jag gjort mitt bästa idag, men nu säger jag iallafall tack och adjö till skolan för ikväll. Det blev så mycket annat som jag skulle göra, en cykeltur till både Åhlidhem och apoteket, och så for jag ju på stepmuskel med Lovisa trots att ingen ville följa med. Det är tråkigt att åka dit själv, men jag är glad att jag gjorde det för slutspurten är så rolig. Så hemtentan fick ligga på sidan alldeles för många timmar idag. Men å andra sidan behöver man nog lite ny energi emellanåt. 
Mina muskler skriker soffa soffa medan min hjärna ropar skriv skriv. Vilket dilemma, men jag tror att musklerna vinner. Nu ska jag duscha och slänga mig i soffan framför tv´n. Det blir nya, hårdare tag imorgon, jag lovar. Heders! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0