Världen är så

Världen är så otroligt liten. Idag har jag fått träffa både en och två oväntade, men mycket glada, ansikten som jag inte sett på hur länge som helst. Sedan visar det sig att alla känner alla och att alla ska på samma fest som jag. Kan bli hur kul som helst eller också kaos, fast det är ju inget som säger att kaos måste vara någonting dåligt. Spännande iallafall, och det är imorgon kalaset brakar loss.

Och så när jag äntligen ska få helg, på riktigt helg, så är det såklart min arbetshelg. Tajming är ju inte min grej, uppenbarligen. Men ser jag det från den ljusa sidan så ska det bli ganska skönt att få tänka på någonting annat än tjocka skolböcker, uppsatsskrivande och tentaresultat. Lite arbete mellan varven är nog mer än nyttigt, även om det inte alltid känns som det jag helst av allt skulle vilja spendera min tid på. Det kommer fler helger, och ska det ändå regna behöver jag ju inte ha dåligt samvete för att jag bara sitter inne.



Kommentarer
Postat av: sofia

vilka två ansikten har du träffat? och hur stor lägenhet har han egentligen, låter som det ska rymmas en hel del?

2008-10-17 @ 21:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0