Idolkväll med ekonomipaus

Har man inget bättre för sig så ser man idol. Uttagningarna som jag personligen tycker brukar vara roligast är nu slut. Slut på det roliga och in med allvaret. Måste säga att jag är lite smått besviken på kvällens tjejer, bara ballader. Vart är allt gó och all utstrålning?
Jag tror att idolerna måste tänka mer på tittarna och mindre på juryn, hallå, det är ju vi som ska rösta, de är oss ni ska charma!

Råkade sappa förbi enkonominyheterna i väntan på röstningsresultatet. Shit vilken kris det verkar ha blivit av dessa bankkonkurser i USA. Och plötsligt står det i tidningarna att Swedbank verkar ha drabbats värst. Ska jag börja bli orolig nu? Ska jag behöva spara pengarna i madrassen hädanefter? Varför står det bara om Swedbank och inte de andra svenska bankerna? Ibland önskar jag att jag hade lite bättre koll så man visste vad allt beror på och vad alla siffror betyder, och kanske framförallt förstå vad som håller på att hända för framtiden. Under tiden får jag väl vara "tacksam" att jag inte har en förmögenhet sparade i fonder och aktier, det hade inte varit speciellt upphetsande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0