Jag är en lyssnare

Redovisningen gick bra. Skönt. Nu är det över. Vi hade även föreläsning om studieteknik, jag tänkte att jag kanske kunde få tips på hur jag ska effektivisera min läsning lite. Tydligen är jag en sån som lär mig bäst av att lyssna. Snopet. Jag trodde det var skrivning, här skriver jag listor och anteckningar som en galning. Det behöver ju inte stämma till 100 % men jag kanske borde prova att skriva mindre och lyssna mer. Vore ju sjukt bra om det funkade.
Fick också lära mig att planering är viktigt, skriva ner vad jag gör på alla dygnets timmar för att få överblick av vad min dyrbara tid går till och skriva ner vad jag lärt mig efter olika föreläsningar, kanske genom att blogga. Vem vet, vi får se hur jag styr upp det här, men de där med att skriva ner vad alla timmar fylls med ska prova. Det ska bli inressant att se varför det inte känns som om tiden räcker till ibland.

Bildbevis från helgens bravader, röda ögon men vi är något så när glada iallafall, och en Jonas är nog bakom kameran någonstans också. Mycket trevligt som sagt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0