Långa dagar blir

Långa dagar blir det. Idag började läsningen 8.00 och sedan har det varit grupparbete hela dagen och tro det eller ej men jag sitter fortfarande i biblioteket. Grupparbete är tidskrävande. Men jag måste ändå ge min grupp ett visst beröm. Jag var otroligt skeptisk i början, speciellt med tanke på att det brukar vara tjejerna som styr upp och jag som är ensam tjej i min. Men det är trevliga grabbar. Dom spottar galna idéer och jag fungerar som ett filter och sliter ner dom på jorden då det behövs (ganska ofta måste jag säga). Men det är lite roligt emellanåt också.

Dålig tajming att bli sjuk nu bara. Kände mig krasslig i går morse ochdet blev bara värre och värre. Inatt hade jag nog lite feber och idag har jag gått på alvedon och kaffe för att hålla mig igång. Åt dessutom världens godaste macka på fikat idag, med keso och oliver och massa frön på brödet. Cafétornet, eller Kaffetornet som stockholmarna kallar det, får min varma rekomendation för den mackan.

Har även haft lektion i det norrländska språket (även här stockholmare som inte hängde med) då ordet "ids" användes väldigt frekvent och ingen förstog vad jag menade (det betyder "orka" för dig som inte visste). Det är roligt med lite olika "ursprung" om man nu kan säga så, vi är ju visserligen alla från samma land.

18.00 är det möte på E-puben. Rundtur och lite annan information. Jag borde läsa, och vila, framförallt bli frisk. Och just nu kan jag inte riktigt bestämma om jag ska sitta kvar här på bibblan och gå direkt dit, eller om jag ska åka hem och skita i de där mötet. För åker jag hem vet jag redan nu att jag inte kommer "idas" komma tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0