Min helg

Jag hade min helg planerad, ledig, lite fest, lite kompisträffande, lugn och ro. Men nä, i fredags brakade allt samman och helgen blev bara plugg plugg plugg, eller snarare läsning läsning läsning för den där boken tar hundra år att läsa. Min fråga är ju när jag ska hinna plugga? alltså verkligen börja lära mig någonting? Ja, jag är en aning stressad, den aningen blir större och större.

Idag ska jag väl forstätta jobba mig igenom engelska akademiska ord samlade i en såkallad bok. Man skulle haft en personlig tolk eller nått som kunde sitta brevid och översätta. Det hade jag helst av allt önskat mig.
Jag måste hinne hem till Sävar en sväng idag också och hämta en dataväska som datorn faktiskt rymms i. Om jag har en bra datorväska kanske jag inte behöver köpa en ny dator på studs, det krävs ju ett visst sparande först, och sånt tar tid. Och så självklart måste jag kolla in lill-toan som pappa visst ska ha kaklat om. Spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0