Och så, måndag

Ännu en helg flög förbi. Sittningen i fredags var trevlig, spännande eftersom det var mitt livs första. Mycket sång och ramsor och stå på stolar och klappa i borden. Man åt så fort man kunde mellan alla talare och försökte föra samtal då salen tystnade, vilket inte var så ofta. Alla var otroligt tjusiga och jag upptäckte i kön påväg in att min kjol och tshirten till den inte alls var rätt klädkod, så jag ringde Jonas som Jonas en hjälteinsats och lugnade mitt sinne.
Vidare till E-puben och sedan tillbaka till Corona där fler kändisar dök upp. Mycket trevligt.

Fördelen med att redan på fredagkväll hitta på tokigheter är att helgen blir lång. Lite stan, lite läsning också faktiskt och en lång glidartur på cykel runt i Umeå i det fina vädret har hunnits med. Jag rekomenderar även Wall-E, den nya teknade filmen på bio.

Och så, måndag morgon. Rivstarten på veckan kan man lugnt säga. Vi börjar nämligen med ett grupparbete. 1 vecka har vi på oss. En artikel på 20 sidor som ska analyseras, i flera steg bör tilläggas, och ett PM ska skrivas och lämnas in. Dessutom ska vi ha en presentation av arbetet och ett litteraturseminarium under den här tiden. Jag hatar grupparbeten, inte för att jag inte tycker om att arbeta i grupp utan för att det oftast blir alldeles för tidskrävande. Jag är skeptisk även denna gången, men artikeln är om fotboll (på engelska dock, suck) och min grupp verkar vara inbitna fotbollsfans (grabbar såklart) så jag hoppas dom hjälper mig och styr upp det här. Det lär bli en intensiv vecka för min del med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Linda

Helgens planer... Ska nog och dansa Lindy Hop på fredag om Nina är peppad. Annars vet jag inte. Plugga lite, men annars typ inget.



Jag vet, jag ska. men igår kom vi på det typ just innan passet, för elin var här och då sprang vi dit :) men vi får fara och träna nån dag, you and me. vad sägs om imorgon?

2008-09-10 @ 15:12:09
URL: http://lindie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0