Ljudbokens upptäckt.

Kom precis hem från en långprommis. Jag har precis upptäckt ljudbokens alla fördelar, speciellt när jag hatar att läsa, mest för att jag är dålig på det. Det går långsamt och stappligt. Ljudboken är ju perfekt. Och att promenera med en bok i öronen gör att man hamnar i en helt annan verklighet, en spännande, ständigt beskrivande verklighet, och du glömmer som bort att du faktiskt promenerar. Man kan promenera hur länge som helst, det är ju spännande och man vill bara lyssna liiiite, promenerar runt ett extra kvarter, bara lite lite till, går en gata upp och ned, kapitlet är säkert snart slut, åsså tar man den där extra kroken innan man kommer hem... 

Så är det aldrig med musik, även om musiken har sina fördelar att den får mig att maschera i takt. Snabba låtar, snabba promenader. Men det är lätt att lessna efter ett tiotal låtar, börjar tänka att promenera själv kanske inte är så kul, kanske börjar känna efter att jag nog är lite trött i benen ändå...

Jag rekomenderar de där med ljudbok iallafall!

Däremot är ju vädret galet idag. Det ser ut som sol men när jag kommer ut är det stormvindar, som sedan över går till snö, som blir lite sol, som blir regn, som blir blåst, som blir sol. Typiskt Aprilväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0