Utskälld av en fyllskalle.

Oj vad trött jag är. Det är gränsfall att ögonen vill hålla sig vakna, och jag börjar fundera på att spätta upp ögonlocken med tändstickor bara för att klara en timma till.
Det blev visst lite lite sömn inatt efter en helkväll på tc. Kom hem lite senare än jag hade planerat och så sen upp och jobba på det var ingen bra kombination. Det har varit en lång dag på jobbet kan man lugnt sagt säga, många gäspningar och tunga steg. Sen att solen har strålat som aldrig förr och att jag får en utskällning av ett fyllo gjorde ju inte saken bättre. Jag blev ärligt talat lite skärrad när han står där och lutar sig över mig, stinker alkohol, och försöker, ja vi kan kalla det "diskutera", med mig utan att ens fundera på att lyssna på vad jag har att säga. Allt blev ju vårat fel såklart, och jag är glad att jag hade A vid min sida för det var arga släng med armar, våldsamma angrepp på kortläsaren och sen slet han kvittot ur handen på mig.. Som sagt, det finns många idioter i den här stan.

Åkte hem till sävar efter jobbet för att lämna igen bilen och där bjöds det på grillat. Och kanske världens godaste kladdkaka. Jag som har en tom kyl och ökenbollar i plånboken tackar för matlådan. Det blir en tidig kväll ikväll, och imorgon ska det tvättas och dammsugas och torkas och... ja, tråkigt men nödvändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0