Facit my ass.

Det är inte konstigt att man bryter ihop när uppgifter och facit varierar från bok till bok. Här har jag gått och deppat och varit förbannad för att ingenting blir rätt, jag räknar samma tal om och om igen men inget funkar, och så visar det sig att mitt facit visar ett annat svar jämfört med Ms facit. Så enligt hennes facit har jag alltså haft rätt. Haha, ja, vad säger man som? Hur lätt är det att plugga till en tenta med dessa förutsättningar?

Och inte nog med det. Jag tänkte att det är väl lika bra att vi jämför facit på nästa uppgift med så att jag vet om jag räknat rätt när jag kommer dit. Jo då stämde facit, men då hade vi fått olika siffror i uppgiften istället. Suck. Vad är det här för skämt liksom?!

Jag lägger ner, jag behöver ha helg. Imorgon ska jag verkligen ha helg. Helledigt liksom. Jag har varit och lånat världens varmaste jacka, hjälm, tåliga och varma skor, så nu är jag verkligen rustad för en utedag med skotern. Det känns som år och dagar sedan man tillbringade en hel dag utomhus, så det ska bli skönt.

Popcorn och Ben and Jerry (hur det nu stavas) glass ikväll. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0