Melodifestivalen redan?

Ja, det är sant. Tydligen så börjar melodifestivalen ikväll. Det hade jag helt missat, det känns som om det inte alls var länge sen det var.
Jag kom över en bilaga i tidningen som bara handlade om melodifestivalen på lunchrasten och två saker slår mig; att skribenterna fortfarande lyckas gräva fram så mycket skvaller om melodifestivalen trots att det bara blir fjasko år efter år? och varför ska dom krångla till reglerna hela tiden? Jag förstår ju att det är lönsamt för svt när vi tittare tvingas rösta mer och mer, men blir tävlingen verkligen rättvis för artisterna med alla dom där nya reglerna? Jag hann inte bli så väldigt insatt på mina fem minuters läsning så jag ska inte såga dom än, men nog kändes det som onödigt mycket krångel för att kora en vinnare. Flest röster, that´s it! Men de räckte tydligen inte.

Den här arbetsdagen är en av mina längre, tiden sniglar fram. Jag vet inte om det beror på att jag egentligen känner att jag borde ha pluggat, eller om tiden helt enkelt inte går framåt idag, men någonting är det som inte är som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0