Små kliv mot sol.

Mattorkan botades med en grillad kyckling, mycket gott. Sedan blev det fika på stan med S och ett impulsköp av biobiljetter till premiären av "Män som hatar kvinnor" på fredag. Jag har ju inte läst boken, men alla säger ju att boken, eller böckerna, är superbra, så vi får se på fredag helt enkelt. Jag längtar.

Jag har ju som märkt att det är fler än jag som är i behov av att ha någonting att längta till annat än sommar och sol och leva livet. Sommaren är alldeles för långt borta för att jag ska hitta vardagsork att ta mig dit. Det känns som en livstid bort och jag behöver uppleva många många guldstunder innan dess om den här våren ska komma innan jag blir gråhårig. Så därför ska jag satsa på att, istället för en stor "längtan", sikta på många små milstolpar att längta till. Nu fick jag en biopremiär på fredag, och så sittningen på lördag såklart. 


Ibland är det bättre med små steg framåt där sikten är klar, än ett stort kliv på känn som kan sluta med ett nedslag i diket! Ibland.

Kommentarer
Postat av: Bokstav

Måste erkänna att din blogg är intressant ibland. Jag hatar bloggar där folk bara skriver om sin vardag eller modebloggar. Men du brukar få en att tänka. Och, du gör mig glad.

2009-02-25 @ 23:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0