Trotsade kylan för lite sol.

Man är som instängd i sin egen lilla plugg-bubbla har jag märkt. Allt kretsar som runt det så man glömmer som bort de där livet utanför.
Jag kom precis hem från iksu då jag och S trotsade kylan och promenerade iväg för lite solning. Kändes nästan som om man låg på en solig strand i thailand, haha. Nämen skämt åt sidan, det var ett skönt avbrott från plugg-bubblan och kul att få prata lite skit och ta igen lite förlorad tid. Vi ses ju alldeles för sällan!

För övrig vill jag bara säga att allt de här alla-hjärtans-dag tramset känns lite överskattat. Visst kan det vara mysigt att ha en speciell dag som är tillängad nära och kära för att påminna om att vi tycker om varandra, men kan man inte göra det vilken dag som helst? Nu är det som att alla blir så upptagna bara för att det är alla hjärtans dag. Dom som är singlar känner sig ensamma och dom som är i förhållande är tvingade att vara med sin partner och gulla. Dagen blir som så full av prestationskrav, att man måste ha så trevligt och vara så söta. Haha, jag får dagen att låta som en hemsk dag, men jag tycker att det är lite tramsigt ändå.
Men det är som det är, dagen finns och ska upplevas även i år, och jag hoppas verkligen att minusgraderna blir färre så att jag förhoppningsvis får åka lite skoter! Det är något som jag verkligen hoppas jag får göra på alla hjärtans dag!

Nu är det kvällsfika som gäller. Jag orkar inte läsa, thailand tog alla mina krafter. Lite brunare, lite tröttare ska jag slå mig till ro i soffan. Väckarklockan ringer ju sådär oförskämt tidigt imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0