Måste väcka mig själv, tagga till nu!

Jag som var så peppad igår med hur mycket energi som helst. Och så vaknade jag upp idag, hur trött som helst. Levandedöd var jag, sittandesovande, kaput, jättetrött alltså.
Men dagen inleddes med en otroligt skön långpromenad i det sköna vintervädret. Vädret som för övrigt verkar ha bestämt sig för att bara bli sämre och sämre sen jag kom hem.
En kopp kaffe och lite sköna Frida-favoriter ur högtalarna på den promenade gjorde susen. Ibland är det bara så otroligt skönt att vara hemma själv.

Jag har verkligen försökt plugga, men det går inte bra för mig. Jag vet inte riktigt var felet ligger. Jag saknar motivation, jag saknar den där moroten som driver på, som får mig att gå framåt, göra saker, vilja lära. Det är som att hjärnan helt plötsligt har bestämt sig för att jag inte vill lära mig det här.

Nu ger jag upp och ska försöka väcka min levande döda kropp och peppa inför kvällen istället. Födelsedagsparty med premiär på Shclagerklubben. Fast alla håller bara på att varna oss för den höga medelåldern där så frågan är om man ska bli nervös?! Lite singstar kan det nog bli också. Kvällen får utvisa, men med dom där brudarna blir det nog garanterat trevligt. Måste nog bota huvudvärken jag dragit på mig också. Tjoho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0