Nästan påkörd

Man tycker ju att yrkeschaffuörer ska va dom som har vett i trafiken, men jag säger då det; "vilken jävla idiot!". Jag törs nästan säga att lastbilen nuddade oss och jag var tvungen att hoppa undan för att han vägrade bromsa när vi passerade ett övergångställe tidigare idag. Bilen i motsatt körriktning stod stilla och det var fler än vi som passerade övergångstället i denna stund. Tänk om jag hade halkat? eller tänk om jag hade haft ett barn med mig? eller en hund? Jag blev skärrad, på riktigt. Idiot.

Och vad har hänt med vädret? Bara sådär, helt plötsligt, helt från ingenstans bestämde vädergudarna sig för att nu ska vi få vinter och släppte bomben med alla minusgrader! Egentligen ska jag inte klaga för när det är sådär vinterkyligt och solen skiner vill jag inte annat än ut och njuta, men det är som att kroppen inte har hunnit med att ställa om och vänja sig. Det kändes som om fingrarna skulle gå av, och jag som inte ens har ett par vettiga vinterskor lär ju tappa tårna om några dagar.

Nu har vi precis ätit världens godaste middag och tjuvsmakat på biogodiset. Så för tillfället jäser jag på soffan i väntan på filmen. Australia med Nicole Kidman och han Jackman heter han väl?! Jag minns inte riktigt, eller jo, Hugh är de ju, Hugh Jackman. Hur som helst... jag hoppas den är bra. Jag ville ju se chihuahua-filmen men mitt förslag var visst inte så populärt. :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Imorse när vi klev upp var drt 16, nu är det 17,3.

2009-01-04 @ 17:42:38
URL: http://lindie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0