Premiärspelade Black Jack.

Tacos på Balder var precis vad som behövdes. En vinflaska senare, och kvällen slutade på Olle´s där jag efter att J försökt lära mig alla regler premiärspelade Black Jack. Första insatsen, första spelet, Black Jack. Yes. Haha, men tyvärr bara nybörjartur. Jag lär nog inte bli någon storspelare, men det kan vara kul att kunna. Det är alltid bra att kunna. Kanske var det pga en viss distration som jag förlorade. Kanske inte tillräckligt skärpt pga alkoholen, eller det faktum att jag spelade mot en gubbe, kanske 75+, på Olle´s en fredagkväll klockan 01.00. Jag undrade nog mest vad farfar gjorde på olle´s efter sängdags`!

Jag hann ju med att nästan slå ihjäl mig påvägen hem också. Vi skulle skynda till taxin och jag ser isfläcken framför mig. Det var som att den skrek "nu kommer jag och tar dig" och jag hann tänka att "jag ska minsann inte ramla" och vips! Det blev inget grasiöst fall vill jag lova och huvudet, armen och rumpan tog smällen. Men jag verkar vara hel idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0