Statistik, och sjuka litteraturpriser!

Jahapp, då var det dags igen. Ny termin, ny kurs, och så förhoppningsvis så klarade jag företagsekonomin också. Vi får se, jag ska ju hålla tummarna i 1,5 vecka nu.
Så, statistik alltså. Läraren var ju inte den skojigaste att lyssna på, och eftersom halva klassen är i Åre på festligheter och nöje nästan ekade det i den vanligtvis proppfulla hörsalen.
Jag vet inte om jag är så jättesugen på statistik och sannolikhet och undersökningar och diagram, men på nått sätt känns det bara så otroligt skönt att momentet vi höll på med innan är slut och att jag får ta nya tag.

Efter lektionen idag skulle vi springa över till akademibokhandeln och köpa en bok som visade sig gå på 460 spänn!! Borde inte studentlitteratur vara billig? Vet dom inte att som student har man inga pengar? Dom borde kunna väja ett billigare papper, skippa färgen, eller göra mindra snygga pärmar, vad som helst? Fast jag måste erkänna att bilder i färg kan göra stor skillnad.
Lyckligtvis var det där den enda boken, av 2, som jag behövde köpa då jag bytt till mig den andra som annars hade kostat mig 800 spänn till!! Galna priser kan man tycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0