Kortspel och öl = en perfekt regning kväll.

Tanken var att vi skulle åka upp till lycksele idag på  motorveckan, se lite bilar, mingla lite, och sedan åka till stugan för att äta middag där. Men de här skitvädret lockade inte precis, så efter en lokal rapport slutade vi bort det. Istället har det sprungits lite på stan och sedan fick vi grillat hemma i Sävar. Massa kortspel och en hel del öl blev det också. En väl spenderad fredagkväll kan man säga. Synd bara att någon alltid måste köra bil hem, jag hade gärna tagit en eller tre öl jag med, men det kan inte vara min tur varje gång. Jag får väl trösta mig med att jag faktiskt fick lov att köra den där bilen för en gångs skull (händer inte så ofta), och det är ju kul... att köra bil alltså.

Imorgon är det arbete igen, min helg i helgen. Lönehelg dessutom, så jag räknar med fullt ös. Alla har väl pengar som ska rulla. Själv har jag gått fattig i 1,5 vecka och när pengarna väl nådde mitt konto försvann dom lika snabbt igen. Jag önskar jag hade mer, men vem gör inte det?!

Såg förresten nya Harry Potter på bio igår också. Den var ju bra, men jag blev lite besviken. Filmen tog inte handlingen framåt så mycket utan byggde mest upp spänningar inför sista. Ytterligare en film att vänta på alltså. Jag vill att han ska bli lite mer handlingskraftig, växa upp, slåss lite. Nått borde han väl ha lärt sig efter sina 6 år på Hogwarts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0