Aldrig mer juridik.

Idag var en lång dag på jobbet. Men eftersom ytterligare en butik i vår kedja slagit upp portarna bjöds det på både tårta och godis i fikarummet. Bra uppmuntran. För det var hängigt där ett tag, och vid eftermiddagsrasten ville jag som mest ge upp och gå hem.
Men, vet ni vad... precis då slog det mig att jag inte kollat tentaresultatet något idag! Jepp, där var det, guuud så nervös jag var när jag klickade upp dokumentet. Jag klarade mig!! Fy fan så skönt! Aldrig mer juridik alltså! No way! Det blev bokstavligen ett glädjeskutt i textrummet på jobbet och en till tårtbit, haha. Det var jag värd! Riktigt värd. Jag har ändå slitit med detta i en halv termin! Nu kan jag ha sommar i lugn och ro. Detta måste absolut firas, och jag tror det får bli imorgon för ikväll har det varit lägenhetspyssel och soffläge och lite finbesök.

Detta är vad jag pysslat med. Jag hade, för två år sedan, köpt tre små bort på ikea, ni vet säkert vilka jag menar, vita, som stått på vinden och blivit rejält kantstötta och repiga i färgen. Så eftersom ekonomin inte är bäst just nu har jag klätt in dem i en vaxduk som jag köpte idag. Även om mönstret inte var precis det jag hade tänkt mig blev det ändå helt okej. Iallafall tillräckligt bra för att jag ska stå ut i väntan på bättre tider. Ganska smart lösning tyckte jag.



Och min smaltv fungerar klockrent. Blev riktigt bra. Nu är det lite mörkt i lägenheten eftersom min lampa gått, men ganska mysigt har jag ändå. Det löser sig (sa han som sket i badkaret).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0