Klädrensningsdilemma.

Rensa kläder, det är ju till och med arbetssamt. Igår var vi upp till förrådet och hämtade ner massa kartonge rmed kläder som jag inte haft mage att kasta men som jag inte använder. Sånt som man inte vill ha i garderoben, men att kanske nån gång eventuellt möjligtvis kommer att sakna och vilja använda.
Idag tänkte jag att jag skulle vara hårt, har det inte använts på ett år så slängs det! Punkt slut! Hur bra går det? Inte så jätte... man provar ett par gamla byxor och ja, kanske, dom är ju inte sååå fula? Och så åker dom upp ur lådan och in i garderoben. Det var ju inte så jag hade tänkt det hela... Hälften åkte tillbaka i lådorna igen, några plagg in i garderoben och en halv sopsäck fick jag iallafall ihop.

Sen är det ett dilemma med de kläderna i garderoben. Dom är ju fina och användbara, men vissa plagg ligger som bara där och blir ständigt bortvalda när det är dags att klä sig. Ska jag slänga sånt? Eller dom där jättesköna jenasen som inte används för att dom är så utslitna, men fortfarande sååå sköna? Pust.

Nu ska jag iallafall gå ut på en kort kort kort promenad. Det blir den första på typ två veckor pga alla sjukdommar och resan. Så jag ska prova med en liten kort en och känna efter. Vill ju bli frisk och pigg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0