Midsommar i skogen.

Imorse när jag åkte till jobbet hade jag popotröja på mig. Jag kan säga att den behövde jag inte det minsta när jag skulle åka hem vi 18-tiden. Vilken strålande dag det verkar ha varit idag. Jag missade det mesta av den eftersom jag jobbade, men hann njuta en stund på balkongen med skvallerblaskan i högsta hugg och partymusiken på full volym här på kvällskvisten. Det enda som saknades var väl den kalla ölen i handen och lite trevligt sällskap. Nu är utemöblerna iallafall på plats och soffklädseln till soffan på. Det börjar ta sig så smått här hemma.

Och imorgon är det midsommar. Lotten om att jobba föll på mig i år igen, jag vet inte hur jag bär mig åt men den där lotten och jag verkar aldrig vara överrens. Vem handlar verktyg och maskiner på midsommar kan man ju undra? Men jag klagar inte, jag trivs faktiskt rätt bra med att jobba nu.
Så jag ska alltså gneta på till klockan 15.00 och sedan bär det av till skogen för lite god mat, forhoppningsvis sol, en kall öl, mys vid vattnet och lite trevligt sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0