Officiellt "semester" inleds med cykeltur efter resväskan.

Jag kallar det semester, även om det egentligen bara är ledigt, det låter bättre, klingar avslappning och lekande liv. Jag jobbade sista dagen idag och nu är det 3 veckort glassande som gäller. Lovley.
Har suttit och läst igenom taxfreekatalogen på balkongen i stekande sol nu i eftermiddag och det börjar närma sig Bulgarien nu. Det har så smått börjat växa fram små klädhögar på soffan och imorgon ska jag hem till Sävar och hämta resväskan och lite annat, eller rättare sagt jag ska cykla till Sävar imorrn. De ni! 2 mil, jag slipper ju cykla hem. 1 timme påstår dom det ska ta, men jag pluggar väl in ljudboken i öronen och kommer fram när jag kommer fram. Jag har ju semester, ingen brådska lixom.

Jag firar verkligen semester ikväll. Jag har förutom att steka på balkongen och längtat utomlands inhandlat den officiella korsordstidiningen (typiskt sommargöra), köpt en skvallerblaska och så blev det en sväng förbi godishuset. Det är väl på semestern man får unna sig? ,)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0