Mitt livs första Bandymatch slutade med förlust.

Det blev som ingen helg i helgen. Hela fredag och hela lördag satt vi på skolan och tentapluggade för brinnande livet (haha, kanske inte riktigt så ihärdigt men..). När klockan slog 15.30 gick vi iväg på E-puben för att se SM-finalen i bandy på storbild. Min livs första bandymatch blev riktigt spännande. Edsbyn mot Västerås. Både A och V satt och höll andan de sista minutrarna, men det räckte inte riktigt för att Edsbyn skulle vinna för sjätte året i rad.
Efter matchen blev det tröstglass hemma hos A, var sin Ben & Jerry, och så "Bedtime story" med Adam Sandler. Hamstern är vår nya idol och förgyllde hela filmen. En väldigt skön kväll blev det, trots att vi bara "var"... lite slappande och struntpratande för att sedan gå hem och sova.

Tanken var ju att jag skulle iväg till skolan idag med, men jag kände nog att jag behövde lite miljöombyte. Jag ångrar mig lite såhär i efterhan för att det blir verkligen inte lika mycket gjort här hemma. Men istället har jag fått en skön promenad i solen, hunnit laga till en av våra laxfiléer och är just hemkommen från iksu, vilket känns superskönt.

Nu sitter jag framför tvn och kollar på handboll, Sverige- Montenegro och just nu ser det ut som om Sverige tar sig till EM. Fast det är många minuter kvar så jag ska inte sluta heja än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0