Musik har betydelse

Musik är verkligen en energikälla! På både gott och ont får jag nog säga, för lika mycket energi och glädje och kraft som ljuv musik kan ge skulle helt fel låt kunna dra ner en i botten lika snabbt som ett ögonblink. Det är facinerande hur stor inverkan en bra kombination av toner kan ha på det känslomässiga "jag"et, för att inte tala om en underbar röst orda välskrivna texter.

Jag har saknat mitt liv med musik, den tiden då varje stund andades musik, den tiden då varje känsla och varje upplevelse kopplades till musik. Den tiden då musiken var ett sätt att bearbeta upplevelser, då musiken var ett sätt att hitta motivation och plocka fram känslor. Då jag visst vad jag gillade, då jag hade favoriter.

Nu har jag iallafall upptäckt lite nya sköna röster och känslan av att vilja rusa direkt till högtalarna när jag kommer hem är underbar. Rockigt är det.

Dagens grupp får jag säga blir Trapt, men dagens låt går till Hinder- The Best is Yet to Come. Lev livet utan att ångra något, det bästa har ännu inte varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0