Dagens vrålåk.

Sköna maj är nu äntligen här. Det känns att sommaren är nära även om vindarna är väldigt kyliga än och jag undrar hur dom där sommar-längtande tokarna med kortkort, bara ben och linnen klarar sig utan att frysa ihjäl. Men längtar man så längtar man antar jag, vissa kanske helt enkelt kan ignorera kyla bättre än mig, men jag behålle rnog jackan på några veckor till!

Igår blev en trevlig kväll, även om lite för mycket alkohol skapade vissa biverkningar hos fler än en i sällskapet, haha. Men med massor med mat, singstar och galet buzzande gick jag segrande ur kvällen. Jag och S krossade alla, vi är helt enkelt bäst! Jepp, så är det.

Efter lunch idag (efter ett hav av popcorn dammsugatsbort och flaskor i tiotal plockats bort) åktes det en sväng till Sävar där pappa fått låna en hyrbil medan hans egna är på rep. En jättesnygg Audi A4, svart och ny. Självklart ville jag prova, och efter noga instruktioner om hur man faktiskt startade de där moderna vrålåket var vi ute på vägarna. Jag hade nästa glömt bort hur otroligt roligt jag tycker det är att köra bil! Jag saknar det! Som student och stadsbo har jag ju min kära cykel som tar mig dit jag behöver, i annat fall blir jag skjussad. Men det är något visst med att köra själv. Jag insåg även att jag börjat känna mig lite osäker på väghållning och liknande så det är nog bäst jag ser till att köra lite oftare så jag inte går och blir feg, haha. Men den gled fram på vägen som en kung, och fick mig att känna mig liiiite bättre än alla andra. Sådär lagomt kaxig...
Drömma går ju! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0