En kväll med gnagare.

Jag hade skola till 15 idag, redovisning och opponering. Det gick rätt bra, men jag måste ju bara säga hur mycket jag skäms när jag satt där. Alla arbeten kan inte va lika bra skrivna, men jag tycker iallafall att när man läser på universitetet på B-nivå så kan man åtminstonde se till att all text är marginaljusterad och att rätt bilagor skickas med arbetet innan man lämnar in! Det är ingen bortförklaring att man inte är "kompis" med datorer, eller att man inte hade tid eller att text "trillat" bort när vi skulle skriva ut. Ohållbart och pinsamt. Det där är bara formalia, och om inte ens det är okej....
Sen är det inte så lätt att föra ett resonemang när ena stycket säger en siffra och näste stycke säger en annan. Kontrolläser man inte innan deadline? Arbetet är ju betygsgrundande!

Jag vill inte klanka ner på någon, alla är grymt trevliga och härliga personligheter, men vi kanske har lite olika uppfattning om arbetsinsats och kvalitet helt enkelt.

Afro med L hann jag med, och det var ett ótroligt roligt pass. Sedan har kvällen bestått av tvätt, disk, en promenad till ica och film. G-force. Dom är som söta dom där "gigantiska hamstrarna" ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0